Skip to main content

JIWA MERUNTUN YA ALLAH


SEPERTI YANG ANDA LIHAT DI GAMBAR

PADA 18 NOVEMBER 2016: Saya rasa ini semua salah saya
as Founder Sparkling Skincare, membuka peluang kepada mereka
yang ingin merubah nasib dengan membuat rezeki/pendapatan lebih
dengan menjadi Agents Dropship Team Suara.

KISAHNYA bermula saya membuat keputusan lebih tegas
dengan mengambil pembayaran pendaftaran sebanyak RM200
DAN agents dropship bakal mendapat 1set TRIAL ( bernilai rm100)
dan 50 set sample TESTER untuk dijadikan sebagai peluru untuk
diberikan kepada rakan kenalan saudara mara.

KERANA tester ini mampu membuatkan pengguna suka dan tertarik
untuk membeli SET SPARKLING. Pada tarikh tersebut ada seorang akak ni
die telefon saya ketika tarikh terakhir saya menutup untuk pengambilan
agents dropship dibawah selingan team rahsia sendiri.

MERUNTUN JIWA bila dia sanggup call saya ( FOUNDER )
DAN MENGGANGGU MASA SAYA. SAYA angkat dan dengar dari
nada die yang sangat kecewa + menangis kerana die terlambat kumpul
RM200 untuk daftar dan mahu gadaikan cincin. 

PADA malam keesokkannya saya ajak die berjumpa dan saya
sanggup kosongkan slot saya berjumpa customer lain. Saya habiskan masa
saya dengan beliau di MCD melati. Disitu, saya melihat diew seakan seorang
ibu buat saya. Saya kasi diew set trial untuk pakai..dan tester untuk dia mulakan
misinya menjadi OUR FAIRIES..

HAMPIR 3 JAM kami berbual dengan Mac Aizu.. sewaktu MAC ke toilet,
akak ni lantas keluarkan cincin dan surat geran emasnya. Pada permulaanya
saya menolak, sebab saya katakan padanya saya mahu menolong orang,
if die xde wang nak daftar, free pun xpe asalkan bersungguh..
TAPI die kata, dia xkan jadi agents dropship SPARKLING SKINCARE
jika saya tak ambil. Saya mula titiskan air mata dan saya tersentak
sampai beginikah Malaysia? Merudum betulkan perniagaan di Malaysia
ni sampai akak ni x mampu memberikan RM200
hingga sanggup cagarkan sebentar cincin KAHWINNYA sendiri.

Hati saya mula bermain, mengatakan adakah ini yang terakhir
akak ni ada? Ya Allah besar sungguh dugaan yang aku terima.
Saya rasa saya perlu bertanggungjawab. Dan tugas saya semakin
besar dan berat dan perlu memberikan 500% tumpuan
dan henjakan pada strategy company saya sendiri untuk
pastikan all my fairies lega dan berada di tahap selamat..

AKAK NI JUGA BEKERJA, tapi sejak malaysia makin
merudum, katanya jualan di kedainya makin susut. Die seorang
manager di pusat printing pakaian, name card etc.. Die seorang yg educated,
can speak well, suami die juga seorang bekas pilot, die pakai TOYOTA ****

YA Allah, i jadi mcm apakah dunia ni?
MULANYA saya tolak sekeras kerasnya, saya tak suka
amik barang orang, risau pun ada,
takot pukau ke apa ke kan? BUT NOW..

DIA BERADA DI DALAM TEAM SAYA..
DIA NOW SEORANG YANG SUKA BELAJAR DALAM GROUP
DIA JUGA SENTIASA UPDATE FB DIA..
DIA BERSUNGGUH.. DIA ADA SALES NOW..

YA ALLAH YA TUHANKU,
JANGAN HIRAUKAN KU,
AKU PERNAH DAN SUDAH SELESA
AKU OK SAHAJA DAH LEGA DAPAT MAKAN
BERLINDUNG DARI HUJAN PANAS
DAN SELESA..NAMUN, BERILAH PELUANG
DAN REZEKI LEBIH YANG HALAL BUAT
MEREKA PULA YA ALLAH..

YA ALLAH :(

Comments

Popular posts from this blog

GUILTY PLEASURE

I had the longest Raya this year and the travelling is over now.. It was fun but the weather is no fun at all.. It was and still is a very hot Raya.. The sweat ruining my make up.. hair and my baju melayu is very disturbing.. haih!!Okay enough about Raya.. Anyway,this may be odd but I kind of miss my second home.. BTS.. I remembered the last time I got back in KUANTAN.. I didn't miss BTS at all.. Okay maybe I don't miss that apartment but.. I miss my friends and I so badly want to lepak with them.. I will only be back in Subang next weekend.. Saturday is the earliest I can come back, for some reasons.. It's not that long actually.. I still have not yet done my assignments which are to be submitted as soon as the second half of the datelined started.. I better get it all done while I am home.. or I got to sacrifice my lepak time for last minute assignments.. I am not going to let that happen.. So I better get my hand on the pen and papers by tomorrow.. p/s: jgn malas2 k..

SEMALAM KUAR JUMPA MENDA NI!

Omey kan TAG tu? saje beli untuk kereta baru.. kalu leh nak jaga kete tu baik2.. and schaaaayunk! kt Abg AMRIE!!! huehuehue ;P

ME AND PRINCESS WHITNEY

Nama: Princess Whitney Model: ViVA Elite 1.0 ezi Tarikh Lahir: 25 Mei 2010 (sama bday ngan k.shana) Warna: Putih Solid Dimiliki: Princess of Tengku Syafiq No Pendaftaran: WTX 5098 Pencapaian awal: Sudah ke Batu Pahat selama 3 jam perjalanan Princess with his Princess Whitney! Inilah harta yang paling aku sayang sekali dalam idup aku.. maksud aku harta lah.. orang yang paling aku sayang adalah family aku.. hehehe..